ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/
ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/

چرا فرزندانمان از عینک بیزارند؟


گاهی والدین از اینکه نمی توانند کودکشان را قانع کرده و آنها را ملزم به رعایت مسائلی کنند رنج می برند. در کنار تمامی برخوردهای که بین والدین و فرزندان بوجود می آید بروز برخی مسائل به ظاهر ابتدائی مشکلات والدین را دو چندان می کند . اموری که با کمی درایت می توان آنها را حل کرد و از بوجود آمدن تنش در محیط خانواده جلوگیری کرد.

در خانواده های که فرزندان در سنین پایین نیاز به استفاده از عینک پیدا می کنند نیز با مشکلات عدیده ای برخورد می کنند از جمله امتناع کودک از استفاده از عینک که با اصرار مداوم والدین منجر به جرو بحث  و جدال در خانواده می شود.  البته بروز این مسئله تا حدودی طبیعی به نظر می رسد . پذیرش یک قاب فلزی شیشه دار روی صورت اغلب برای کودکان غیر قابل تحمل است .

برای اینکه کودک خود را با این مسئله تطبیق دهد و این شیء خارجی را به عنوان یک همراه قبول کند نیاز به زمان و درایت خاص خانواده دارد.

کودک با گذاشتن عینک بر صورتش تفاوتی بین خود و همسالانش حس می کند که مسئله را برایش بغرنج و غیر قابل تحمل می کند فشار همسالان یکی از مهمترین عللی است که باعث می شود کودک از زدن عینک ممانعت کند. ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن توسط همسالان، اینجاست که والدین با ترفندهای ویژه باید تصویر ذهنی فرزندشان را نسبت به این شیء خارجی تغییر دهند تا کودک با میل و رغبت آن را بپذیرد.

 -   با احساسات کودکتان همدردی کنید و اینکه او مجبور است از عینک استفاده کند تصدیق کنید بگویید که حق دارد از گذاشتن عینک ناراحت باشد و عینک مایه دردسر است و درعین حال به این مسئله هم تاکید کنید با استفاده از عینک می تواند دنیای خود را بهتر و لذتبخش تر ببیند سعی کنید تفاوت استفاده ازعینک را برایش عینی کنید در یک تمرین و یا بازی ساده یک شیء را بدون عینک چگونه می بیند و با عینک چگونه؟ زمانی که فرزندتان بتواند تفاوت را به صورت عینی حس کند راحت تر می تواند با این مسئله کنار بیاید.

    - درانتخاب عینک به فرزندتان اختیار بیشتری دهید که قاب مورد علاقه اش را انتخاب کند، در صورت امکان هزینه بیشتری متقبل شوید، لنزهای ضد خش و قابهای نشکن و سبک برایش تهیه کنید.

   - دوستان و چهره های ورزشی و بازیگران مورد علاقه وی را که از عینک استفاده می کنند به او نشان دهید و به فرزندانتان یادآور شوید که او هم همانند آنها با گذاشتن عینک جذاب تر و دوست داشتنی تر خواهد شد.

   -در کنار مسائل و مشکلات استفاده از عینک باید به این مسئله توجه داشت که  باید به کودکمان آموزش دهیم که چگونه از عینکش استفاده کند و در تمیز نگه داشتن شیشه عینکش به وی کمک کنیم و برایش توضیح دهیم که چه زمانهای در بازی می تواند از عینکش برای ایمنی بیشتر استفاده نکند.

فراموش نشود که کودکمان را برای استفاده از عینک هیچگاه تهدید نکنیم و سعی نکنیم او را ملزم و اجبار کنیم که از عینک استفاده کند .  

                                                    ستاره حمیدی

چاپ ماهنامه کودک 1385

                                    

نظرات 1 + ارسال نظر
MoHseN HoseiNi چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ق.ظ http://RedStars.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
من یک وبلاگ شخصی دارم که به صورت گرافیکی طراحی کرده ام و در مورد مسائل شخصی و کارهای جدیدم مطلب می نویسم
قسمت از قالب وبلاگم به صورت فلش طراحی شده، بنابر این نیاز به فلش پلیر ورژن 10 داره تا بتوانید وبلاگم رو به خوبی ببینید
برای شروع فعالیتم نیاز به حمایت وبلاگ های پر بازدید با انجام عمل تبادل لینک دارم
به همین دلیل این نظر رو به وبلاگتون ارسال کردم تا اگر موافق باشید با هم تبادل لینک کنیم
می توانید موافقت یا مخالفتتون رو در قسمت نظرات وبلاگم مطرح کنید
در صورت موفقت لطفاً وبلاگم رو با نام "ستاره های سرخ" و یا RedStars لینک بفرمایید..
همچنین خوشحال می شوم اگر راجع به کارهام نظرتون رو ارسال کنید
با تشکر

باسلام واجترام
وبلاگ شما رو لینک کردم ما همه مون موظف هستیم به هم کمک کنیم
و کار همدیگر رو تبلیغ کنیم تا همه با هم رشد کنیم
این کمترین کاری بود که می تونستم بکنم
شاد و پایدار باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد