ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/
ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/

استرس عامل 80 درصد بیماری های جسمی است

مهر نوشت:

  دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی بیماریهای سایکوسوماتیک گفت: علت مراجعه 80 تا 85 درصد افراد به مطب پزشکان بیماریهای سایکوسوماتیک (روان تنی) و استرس است که در طب امروز درمان این قبیل بیماریها فقط در یک کار تیمی متشکل از پزشک، روانپرستار، کاردرمانگر، موسیقی درمانگر، خانواده درمانگر و حتی مربی ورزش امکانپذیر است.

 علیرضا روح افزا اظهار کرد: حدود 85 درصد مراجعه کنندگان به مطب پزشکان به علت بیماریهایی است که به نوعی استرس در ایجاد، تشدید یا تاخیر در درمان آن نقش دارد.

 وی افزود: در بیماریهای سایکوسوماتیک اگر چه جسم درگیر است اما فاکتورهای روحی - روانی در ایجاد، تشدید و حتی تاخیر در درمان آن نقش دارد. به طور مثال پرفشاری خون یک عارضه جسمی است اما یک استرس یا مشکل روحی می تواند سبب تشدید آن شود که فرد برای کنترل آن ناگزیر است به تعداد داروهای مصرفی بیفزاید.

 روح افزا علت عدم موفقیت پزشکان در درمان این قبیل بیماریها را محدود شدن آنها در یک تخصص برشمرد و افزود: در حالی که برای موفقیت در درمان بیماریهای سایکوسوماتیک باید با دیدی همه جانبه به کمک یک تیم درمانی فرد را معالجه کرد.

 وی ادامه داد: مشکل امروز کشورهای جهان سوم نگاه فردی در درمان است و هنوز در این کشورها کارگروهی و درمان تیمی به درستی شناخته نشده است حال آنکه باید با دید همه جانبه مداخلات لازم را برای درمانی موفق طراحی کرد

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام
من دانشجوی ترم آخر مهندسی نرم افزارم
دارم روی یه سیستم خبره هوشمند روانشناسی کار میکنم
و احتیاج به کمک دارم
من یه برنامه هوشمند دارم مینویسم که وقتی به این برنامه روجوع میکنی به عنوان یه بیمار
این سیستم با پرسش سوال های مختلف روانشناسی (همانند یک روانشناس) در نهایت به یک نتیجه ای دست پیدا میکنه (تشخیص بیماری) و بیماری رو به طرف میگه
بخاطر همین من اطلاعاتی از بیماری های روانشناسی میخواستم چون رشته شما رو سرچ کردم سایت شما اومد ازتون کمک خواستم!
بطور مثال اگه سیستم من پزشکی بود
مثلا اگه بیمار به سیستم مراجعه میکرد سیستم با پرسیدن سوالاتی از قبیل :
1-کجات درد میکنه؟ گلوم
2-چه وقتایی درد میکنه؟ وقتی آب دهنمو قورت میدم
3- سرفه هم میکنی؟بله
4-سینتم خرخر میکنه؟ بله
5-دیگه کجا هات درد میکنه؟گوشم
و....
در هر مرحله که سوال مطرح میشه سوال بعدی که پرسیده خواهد شد کاملا به جواب قبلی مریض بستگی خواهد داشت
یعنی اگر طرف تو سوال 3 بگه مثلا خیر ،سوال بعدی قطعا یه سوال دیگه ای پرسیده میشه!
یعنی شما هر سوال رو به صورت یک هرم در نظر بگیرید که زیر هرم هایی داره اینقدر به زیر هرم ها میریم تا تمام جواب های مریض با جواب های ما درست دربیاد و در نتیجه جواب نهایی ما به مریض داده میشود
مثلا شما بیماری سرماخوردگی دارید.
و این سیستم هست که تشخیص میده با اطلاعات قبلی ما که فرد چه بیماری داره
سیستم خبره بیماری های روانشناسی

حالا من اطلاعاتی در مورد انواع بیماری ها و علائم و اون بیماری ها میخواستم
که این اطلاعات خام رو به سیستم بدم و سیستم با پرسیدن این اطلاعات در قالب سوال به بیماری دست پیدا کنه
ایمیل من بالا هست
هر روز چک میکنم
و منتظر جوابتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد