ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/
ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/

حبیب دوانلو کیست؟



حبیب دوانلو بنیانگذار (ISTDP) زاده ایران است. او ابتدا در رشته جراحی آموزش دید و سپس در دانشگاه هاروارد، و در مکتب روانکاوی کلاسیک، به تحصیل در رشته روانپزشکی پرداخت. کارآموزشی و تحقیقاتی وی در سالهای ۱۹۶۰ آغاز شد. این دانشمند نوآورو استاد تحقیقات بالینی دانشگاه McGill در مونترال کانادا، یکی از پیشگامان به حق، و دهه ها جلوتر از زمان خود بود. نوآوری ها و کشفیات دوانلو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

·        او اولین کسی بود که به ثبت شنیداری - دیداری و تحلیل نظام بند در درمان پرداخت.

·        او از اولین کسانی بود که نقش آسیب وارد شده به پیوندهای دلبستگی اولیه را در پیدایش الگوهای مادام العمر عذاب آور و تشکیل نشانه ها شناسایی کرد.

·        او مجموعه ای نظام مند از فنون درمانی انقلابی را برای دستیابی سریع به لایه های عمیق ذهن ناخودآگاه، و رسیدن به تغییرات سریع و ماندگار ابداع نمود و بسط داد.

·        " وی فراروانشناسی" جدیدی از ذهن ناخودآگاه را کشف کرد، و دانش عمیقی از ساختارهای زیر بنایی و عملکردهای ذهن ناخودآگاه پویشی ارایه نمود.

·        برآیند یافته ها و تحقیقات وی در ISTDP  نمود می یابد. Istdp  مجموعه ای از دانش نظری، فراروانشناختی و فنی است که در جهت غلبه سریع بر مقاومت - خودآگاه، ناخودآگاه، و من برتر - و آشکار کردن لایه های عمیق نا خود آگاهِ مسئول روان نژندی محوری به کار گرفته می شود

·        در این روش با استفاده از فشار و چالش مقاومت بیمار در برابر تجربه هیجانات زیرین و عمقی ناخودآگاه، ظاهر و تجربه می گردد و از ساختار روان نژندی محوری چندگانه پرده برداشته می شود.

·        بینش و تفسیر حاصل تجربه انتقال را با تجارب فعلی" و گذشته بیمار پیوند می دهد و به این ترتیب الگوهایی را مشخص می کند که در طول زندگی بیمار منشا رنج و پیدایش نشانه ها بوده اند.

·        به طور خلاصه هدف ISTDP حل نشانه ها و دفاع های مشکل ساز است. چنین ساز و کارهایی برای اجتناب از از تجربه احساسات نسبت به سایر افراد مهم زندگی فعلی و گذشته بیمار ایجاد می شوند.

منبع : کتاب قفل گشایی ناخودآگاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد