ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/
ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/

چرا تنفس صحیح داشته باشیم



ایجاد شادى و پالایش احساسات :
چگونگى تنفس بر احساسات ما تاثیر گذار است. بر اساس تحقیقات انجام شده در گروه تحقیقاتى بیش از ٤٠ درصد فرآیندهاى احساسى همچون عصبانیت ، ترس ، شادى ، ناراحتى و . . . ارتباطى مستقیم با شیوه و روش تنفس دارند. بنابراین با کنترل و آگاهى بر روى تنفس میتوان احساسات و عواطف را به حالت طبیعى و متعادل خود بازگرداند.

کاهش وزن با تنفس :
بر اساس تحقیقاتى که دکتر "شرلى تلس" (Shirley Telles) مدیر انجمن تحقیقاتى پژوهشى پاتانجلى در هریدوار هند انجام داده است ، تمرینهاى تنفسى یوگا باعث افزایش سطح ترشح هورمون لپتین دربدن میشود. این هورمون وظیفه انتقال پیامهای عصبی به مغز براى کاهش میزان اشتها و کنترل گرسنگى را دارد.

استقرار و توانایى بیشتر در تمرینها :
یک متخصص قلب در "دانشگاه پاویا" در ایتالیا ، تحقیقى را انجام داد که در آن ، گروهى از کوهنوردان را که قصد صعود به قله اورست را داشتند، به دو دسته تقسیم شدند. گروه اول در کنار تمرینات تخصصى خود ، هر روز در طول دو سال به مدت یک ساعت به تمرین تنفسى می پرداختند و توجه خود را بر دم و بازدم عمیق و تنفس صحیح متمرکز میکردند. دسته دیگر این تمرینها را در برنامه روزانه خود نداشتند. در هنگام صعود مشخص شد دسته اى که تمرینهاى تنفسی را انجام میدادند ، بدون احتیاج به اکسیژن هاى کمکى توانستند به قله برسند و نمونه بردارى از خون و تنفس آنها نشان داد که تقریبا از ٧٠ درصد کل حجم ششها استفاده شده و به میزان بالایى اکسیژن وارد ششهای این گروه شده بود.

زندگى سالم :
بر اساس تحقیقاتى که در "دانشگاه هاروارد" صورت گرفته است ، تنها اجرای یک جلسه تمرینهایى که باعث آرامش ذهن میشوند ، تاثیر بسیار زیادى در بهبود کارکرد و افزایش طول عمر ژن هاى حیاتى بدن دارند. نمونه بردارى از خون کسانى که تمرینهاى تنفسى را انجام داده اند نشان میدهد ، سطح مواد مورد نیاز ژنها که در بهبود متابولیزم و کاهش ایجاد بیماریهاى مهلک موثر است افزایش پیدا میکند. بنابراین میتوان گفت که تنفس صحیح نه تنها زندگى شما را تغییر میدهد ، بلکه از آن مراقبت نیز میکند



کانال بهوشیاری - مایندفولنس

mbsr0@


ثبت نام دوره جدید مایندفولنس


چنانچه تصمیم گرفته اید دوره جدیدی از زندگی خود را آغاز کنید و بیاموزید که چگونه فارغ از هرگونه اضطراب و نگرانی و دلشوره با آرامش خاطر و آسودگی زندگی کنید . اگر مشتاق هستید خودتان فعالانه زندگی احساسی و اجتماعی و شغلی تان را مدیریت کنید . اگر به دنبال پایانی برای دردها و رنج های درونی تان هستید حضور شما را در دروه های بهوشیاری ( مایندفولنس ) خوش آمد می گوییم.


هشیاری کیفیتی اساسی و پایه‌ای در انسان است، توجهی آگاهانه به آنچه در زندگی شما رخ می‌دهد، چیزی که امکان ارتباط بیشتر را با زندگی درونی و بیرونی‌تان فراهم می‌کند. همچنین، هشیاری نوعی تمرین است؛ تمرین برای پرورش بینش و درک بیشتر و مناسبتر،راهی است که به وسیله آن و به صورت تجربی می‌آموزید که با درک اثر متقابل ذهن و بدن و بسیج کردن منابع درونی خود‌تان، هم برای رشد و هم برای التیام، از خود مراقبت بهتری به عمل آورید.

چه کسانی از این دوره سود خواهند برد؟
دوره مایندفولنس برنامه‌ای است برای غلبه بر
:

  • استرس ناشی از: کار، مدرسه، خانواده، مسائل مالی، بیماری، سالخوردگی، سوگواری، ابهام در مورد آینده و عدم تسلط به حالات
  • خلقی و روانی ، کاهش درد و رنج های درونی .....
  • ناراحتی‌های گوارشی، بیماری‌های پوستی و....
  • آشفتگی‌های روانشناختی: شامل اضطراب، وحشتزدگی، وسـواس، افـسـردگی، خـستگـی مـفـرط، اخـتـلالات خـواب و تغذیه.


شروع ثبت نام از تاریخ : 19 مهر 1396 الی 30
محل برگزاری
:
 
مطب دکتر مقدسی شهرک اکباتان
 
مرکز مشاوره یارا میدان هروی
جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

44646414

09126941612

ﭼﺮﺍ ﺗﻨﻔﺲ ‌ﻋﻤﯿﻖ موجب ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ میشود؟


ﭼﺮﺍ ﺗﻨﻔﺲ ‌ﻋﻤﯿﻖ موجب ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ میشود؟ 



ﺗﻨﻔﺲ ﻋﻤﯿﻖ ، ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ میتواند موجب ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﯿﺠﺎﻧﺎﺕ ﻣﻨﻔﯽ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﻮﺩ. بتازگی ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻋﺼﺒﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻐﺰ ﮐﺸﻒ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ میکند. ﺩﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻣﻮﺵ ﻫﺎ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﻣﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﻋﺼﺒﯽ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﻮﺷﻪ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﺍﺯ ۳۵۰ ﺳﻠﻮﻝ ﻋﺼﺒﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻋﺼﺒﯽ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﯿﻦ ﺗﻨﻔﺲ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﻐﺰ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ میکنند. ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﺳﯿﺪه اﻧﺪ که ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻒ میتواند ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ "ﺣﻤﻼﺕ ﭘﺎﻧﯿﮏ" میشوند ‏(panic attacks ‏) ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. ﺣﻤﻼﺕ ﭘﺎﻧﯿﮏ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺗﺮﺱ ﺷﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﺮﮒ ﺩﺳﺖ میدهد ﮐﻪ ﻋﻼﯾﻢ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﺮﺱ ، ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺪﯾﺪ ، ﺗﭙﺶ ﻗﻠﺐ ، ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻗﻔﺴﻪ ﺳﯿﻨﻪ ، ﺳﺮﮔﯿﺠﻪ ﻭ ﺗﻌﺮﯾﻖ است