ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و.....

اگر می خواهید ذهن آ

اگر می‌خواهید مایندفولنس ( ذهن آگاهی و مراقبه را ) شروع کنید و یا ادامه دهید، توصیه‌های زیر می‌تواند برایتان مفید باشد:
• انتظار خاصی نداشته باشید. برخی اوقات ذهن شلوغ‌تر از آن است که بتوان آرامش کرد. برخی اوقات بلافاصله آرام می‌گیرد. گاهی هم آرام می‌شود اما ما متوجه این موضوع نمی‌شویم . هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
• به خودتان سخت نگیرید. مراقبه راه درست و غلط ندارد. صرفاً برای این است که ذهنتان به ماهیت حقیقی خود پی ببرد.
• به تکنیک‌های مراقبه که شما را به سکون درونی نمی‌رسانند نچسبید. تکنیکی را بیابید که با شما جور باشد. مراقبه‌های بسیار متنوعی وجود دارد، از ذکر گفتن گرفته تا توجه کردن ساده به تنفس. ذهن می‌خواهد در سکوت به منشأ حقیقی خود دست یابد. با رها کردن [بایدها] این شانس را به آن بدهید.
• مطمئن شوید هنگام مراقبه در جایی آرام و بدون مزاحمت هستید. تلفن را از برق بکشید [و گوشی همراه خود را خاموش کنید]. مطمئن شوید چیزی مزاحمتان نمی‌شود.
• واقعاً سعی کنید در اینجا و اکنون باشید. اگر حواستان دائم پرتِ قرار ملاقات، مأموریت یا وعدۀ غذای بعدی باشد، بدیهی است که سکون را نخواهید یافت.
ستارره حمیدی – روان درمانگر

تاریخ ارسال: دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 12:34 ب.ظ | نویسنده: ستاره حمیدی - روان درمانگر | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد