ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/
ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

ستاره حمیدی - روان درمانگر پویشی

درمانگر اختلالات اضطرابی - افسردگی - وسواس و..... http://setareh-hamidi.ir/

دردهای قفسه سینه را جدی بگیرید




بیماری آترواسکلروز بر اثر رسوب چربی، کلسترول و مواد دیگری از قبیل کلسیم، فیبرین و مواد حاصل از تخریب سلول‌ها در دیواره رگ‌ها بروز می‌کند که به این رسوبات پلاک یا اتروما می‌گویند.



یک متخصص بیماری‌های قلبی ـ عروقی گفت: مردان بیش از زنان در سنین پایین دچار حملات قلبی می‌شوند.

دکتر مهرداد ساروی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: درد قفسه سینه احساس درد کوبنده یا فشارنده در ناحیه پشت جناغ سینه است که ممکن است به گردن، دست‌ها، پشت و شکم انتشار یابد.

وی ادامه داد: اگر درد با استراحت یا چندین دقیقه پس از مصرف قرص زیر زبانی بهبود نیابد و بویژه اگر همراه با تنگی نفس، تهوع و تعرق شدید باشد، ممکن است نشانه سکته قلبی باشد.

متخصص بیماری‌های قلبی ـ عروقی خاطرنشان کرد: شدت نشانه‌های بیماری‌های قلبی به دلیل اختلال در اعصاب محیطی در افراد دیابتی ممکن است کمتر از میزان مورد انتظار باشد. از این رو، افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، باید بیشتر متوجه چنین نشانه‌هایی باشند و بموقع به پزشک مراجعه کنند.

ساروی یادآور شد: به یاد داشته باشید دردهای قفسه سینه فقط نشانه بیماری‌های قلبی نیستند و ممکن است بر‌اثر بیماری‌های گوارشی یا ریوی نیز به وجود آیند.

به گفته وی، در این وضعیت، فرد به طور ناراحت کننده‌ای ضربان قلب خود را احساس می‏کند. تپش قلب در حالت‌های اضطرابی و برخی بیماری‌های دیگر قلبی نیز ممکن است پدید آید.

ساروی گفت: در مراحل پیشرفته‌تر بیماری قلبی که کارکرد پمپ با اشکال مواجه می‌شود، مایع موجود در بافت‌های بدن (بویژه بخش‌های پایینی بدن مثل قوزک پاها) به طور کامل تخلیه نمی‌شود و در زیر جلد انباشته می‌شود، در نتیجه بیماری‌های واریسی پاها، بیماری کبد و اختلالات کلیوی نیز ممکن است پدید آید.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین دلیل بیماری‌های قلبی ـ عروقی آترواسکلروز است، گفت: بیماری‌های عروق کرونر قلب ناشی از عدم رسیدن جریان خون به عروق خون رسان به قلب است.

ساروی ادامه داد: آترواسکلروز یک بیماری پیشرونده است که از کودکی شروع می‌شود و طی سال‌ها پیشرفت می‌کند.

وی افزود: بیماری آترواسکلروز بر اثر رسوب چربی، کلسترول و مواد دیگری از قبیل کلسیم، فیبرین و مواد حاصل از تخریب سلول‌ها در دیواره رگ‌ها بروز می‌کند که به این رسوبات پلاک یا اتروما می‌گویند.

متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار کرد: انسداد چشمگیر رگ سبب بروز عوارض حادی از جمله حمله قلبی، سکته قلبی و مرگ می‌شود.

ساروی خاطرنشان کرد: سن، جنس و ارث از عوامل خطر غیر قابل تغییر به شمار می‌روند. با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که مردان بیش از زنان در سنین پایین دچار حملات قلبی می‌شوند، یادآور شد: کودکانی که والدین آنها به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بیش از دیگر کودکان در خطر ابتلا به بیماری قلبی ـ عروقی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد